Post by Deleted on Dec 28, 2022 13:31:16 GMT
Blijkbaar lang geleden dat hier iemand zich voorstelde, dus maar meteen opfrissen dit!
Ik, Paulie uit de Vlaamse Ardennen rijd nu 5 maanden met de zwarte 'Special Edition' (heb ik mij laten wijsmaken). De zoveelste motorfiets in een lange rij (van licht naar zwaar). Mijn vorige was een Kawasaki GTR1400 uit 2014 waar ik een dikke 2 jaar mee reed, tot hiertoe de comfortabelste touring motor waar ik veel plezier aan beleefde, maar was niet 100% mijn ding qua uitstraling. Bij de GTR1400 was ik terechtgekomen na enkele jaren met mijn (naked) Honda CB1300 ABS rond te snorren, waar ik een 50 liter topkoffer op monteerde (= geen zicht!), dus besloot ik maar een goed rijdend bagagemonster aan te schaffen (GTR1400 type 2). Al een aantal jaren droomde ik eigenlijk van een ZZR1400 doordat hier in de buurt een kerel met 1e generatie ZZR1400 uit 2007 rondreed. Aanstekelijk, gezien ik aan de ietwat voorovergebogen sportieve houding de voorkeur geef i.p.v. rechtop zitten. De 'grondraket-look' zeg maar! Ondertussen was ik zelfs al naar een prachtige Suzuki GSX 1300 R Hayabusa uit 2016 gaan kijken om mijn pensioengerechtigde leeftijd tegemoet te rijden. Ben al mijn tel kwijt, ik denk dat de ZZR1400 nu de 18de of 19de motorfiets op +-40 jaren is. Doet er niet toe, zolang we kunnen rijden & genieten. De ZZR1400 is dan ook een DIJK van een motorfiets, en toch 'comfy enough'. Spijtig dat het einde van het gouden tijdperk v/d grote superbikes nadert! Tegenwoordig ziet alles op 2 wielen er 'gekrompen' en serieus afgeslankt uit (zeker voor iemand van 194 cm. met lange benen!), behalve de GoldWings, mega-cruisers en muscle bikes zoals de Rocket III enz....
Tot in de bocht eens!